Αναζήτηση

Wolff: «Αστείο» το σχέδιο μείωσης της υβριδικής ισχύος στη Formula 1 του 2026

Date:

Share post

Σοβαρές ενστάσεις και έντονες αντιδράσεις προκαλεί μεταξύ των ομάδων της Formula 1 η πρόταση για μείωση της υβριδικής ισχύος των κινητήρων που θα χρησιμοποιηθούν από το 2026. Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, χαρακτήρισε την πρόταση ως «αστεία», καταδεικνύοντας το βάθος της διαφωνίας που επικρατεί στις τάξεις των κορυφαίων ομάδων.

Τι προτείνεται και γιατί αντιδρούν οι ομάδες

Η πρόταση που συζητείται περιλαμβάνει δραστική μείωση της ηλεκτρικής ισχύος που θα επιτρέπεται κατά τη διάρκεια του αγώνα, από τα 350kW σε μόλις 200kW. Η αλλαγή αυτή έχει στόχο να περιορίσει φαινόμενα όπου τα μονοθέσια «ξεμένουν» από ενέργεια στις ευθείες, προκαλώντας σημαντική πτώση ταχύτητας — κυρίως σε πίστες υψηλής ζήτησης ισχύος όπως η Μόντσα, η Τζέντα, το Λας Βέγκας και το Μπακού.

Αν και δεν προτείνονται αλλαγές στην ίδια την τεχνολογία των κινητήρων, εξετάζεται το όριο χρήσης μπαταρίας που θα έχουν οι οδηγοί, ενδεχομένως με προσωρινές ρυθμίσεις ανάλογα με την πίστα.

Τι δήλωσαν οι πρωταγωνιστές

Toto Wolff (Mercedes)

Ο Toto Wolff δεν έκρυψε την αγανάκτησή του για την επανεμφάνιση του ζητήματος στην ατζέντα:

«Το να διαβάζεις την ατζέντα της Επιτροπής της F1 είναι σχεδόν τόσο αστείο όσο τα σχόλια που βλέπω στο Twitter για την αμερικανική πολιτική. Είναι αστείο. Είχαμε συνάντηση κινητήρων μόλις την προηγούμενη εβδομάδα και τώρα αυτά ξαναμπαίνουν στην κουβέντα;»

Christian Horner (Red Bull)

Αν και υποστηρικτικός της εξέτασης του θέματος, ο Horner αρνήθηκε ότι η Red Bull πίεσε για την αλλαγή:

«Δεν είναι κάτι που ζητήσαμε να συζητηθεί τώρα. Απλώς το θέσαμε ως προβληματισμό πριν από δύο χρόνια. Αν το κάνουν για το καλό του σπορ, τότε οφείλουμε να το στηρίξουμε.»

Andy Cowell (Aston Martin)

Ο πρώην υπεύθυνος κινητήρων της Mercedes και νυν επικεφαλής της Aston Martin τόνισε:

«Το θέμα είναι ότι σε πίστες όπως η Τζέντα η κατανάλωση ενέργειας είναι διαφορετική. Αλλά όλοι θα έχουμε τα ίδια δεδομένα, άρα δεν ξέρω αν είναι απαραίτητα πρόβλημα.»

Andrea Stella (McLaren)

Ο επικεφαλής της McLaren κράτησε πιο ουδέτερη στάση, τονίζοντας την ανάγκη συλλογικής ευθύνης:

«Δεν έχει νόημα να ανταγωνιζόμαστε αν το άθλημα δεν είναι ελκυστικό. Πρέπει να αφήσουμε την κουβέντα ανοιχτή και να δούμε τι εξυπηρετεί το θέαμα και τη βιωσιμότητα της Formula 1.»

Fred Vasseur (Ferrari)

Ο επικεφαλής της Ferrari συμφώνησε στην ανάγκη για συμβιβασμό:

«Αν ξεκινήσουμε να μαχόμαστε για το ποιος έχει πλεονέκτημα στην μπαταρία, αυτό θα είναι το χειρότερο σενάριο για την F1. Είναι πρωτοφανής αλλαγή – πλαίσιο, κινητήρας και κανονισμοί ταυτόχρονα. Πρέπει να βρούμε λύση μαζί.»

Η πρόκληση του 2026: Μεγάλες αλλαγές, μεγάλες αποφάσεις

Το 2026 σηματοδοτεί μια σημαντική τεχνική και αγωνιστική στροφή για την F1, καθώς οι νέοι κανονισμοί θα περιλαμβάνουν:

  • 50/50 διαχωρισμό μεταξύ θερμικής και ηλεκτρικής ενέργειας

  • Νέους περιορισμούς στην κατανάλωση ενέργειας

  • Αυξημένες απαιτήσεις αποδοτικότητας και βιωσιμότητας

Η δυσκολία έγκειται στο να ισορροπηθεί η τεχνολογική καινοτομία με την αγωνιστική δράση και το θέαμα. Αν επιβεβαιωθούν οι φόβοι για υπερβολικά αργά μονοθέσια στις ευθείες, το άθλημα κινδυνεύει να χάσει τη δυναμική του.

Συμπέρασμα: Σε αναζήτηση ισορροπίας

Η συζήτηση της Επιτροπής της F1 αυτή την εβδομάδα αναμένεται κρίσιμη. Οι διαφωνίες μεταξύ των ομάδων είναι εμφανείς, αλλά όλοι αναγνωρίζουν ότι η επιτυχία των νέων κανονισμών είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον του σπορ.

Η πρόκληση είναι διπλή: να διατηρηθεί η τεχνική πρόοδος, αλλά και να προστατευτεί η εμπειρία των θεατών. Και το πώς θα λυθεί αυτή η εξίσωση, θα καθορίσει την εικόνα της Formula 1 στη νέα υβριδική εποχή.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img

Related articles

Η KRS Financial αναζητά νέα μέλη για την ομάδα της – 3 νέες θέσεις εργασίας

Η KRS Financial Control A.E., μία από τις κορυφαίες λογιστικές εταιρείες στην Αθήνα με συνεχή ανάπτυξη από το...

Schumacher: «Ο Hamilton έχει καταρρεύσει – Δεν αποκλείεται να πει “δεν το θέλω πια”»

Ο Ralf Schumacher, γνωστός για τη σκληρή του κριτική και την ευθύτητα των απόψεών του, δεν μάσησε τα...

Ο Άιρτον Σένα τιμήθηκε από πορτογαλική ομάδα ποδοσφαίρου με ειδική εμφάνιση

Σαράντα χρόνια μετά την πρώτη του νίκη στη Formula 1, ο αείμνηστος Άιρτον Σένα τιμήθηκε με έναν ιδιαίτερο...

Φερστάπεν vs FIA: Η σιωπή που φώναξε πιο δυνατά από λόγια

Μπορεί να τερμάτισε δεύτερος στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας, αλλά ο Μαξ Φερστάπεν κατάφερε να κυριαρχήσει όχι...